Just TRAIN,
czyli jak nie zrobić sobie krzywdy

W ten sposób tylko nabawisz się wrzodów żołądka. Po posiłku poczekaj godzinkę lub dwie –  odpocznij, zrób sobie drzemkę – i dopiero wpadaj na siłownię.

I nie chodzi nam tu o ilość pasków na dresie. Ubierz się w wygodne ciuchy, które nie będą krępować Twoich ruchów oraz załóż buty odpowiednie do planowanego treningu – komfortowy ubiór zapewni Ci bezpieczeństwo w trakcie ćwiczeń.

Gdybyśmy mieli stworzyć listę rzeczy, które najczęściej są przyczyną kontuzji, brak rozgrzewki znalazłby się prawdopodobnie na pierwszym miejscu. Ciało nieprzyzwyczajone do wysiłku nie tylko łatwiej ulega urazom, ale również szybciej się męczy. Podczas rozgrzewki zwróć szczególną uwagę na partie ciała, nad którymi będziesz pracować w trakcie właściwego treningu.

Właściwy oddech w trakcie ćwiczeń jest jedną z czynności, o której każdy powinien pamiętać – powinien on być spokojny i pełny, no i oczywiście regularny. Dotleniony organizm łatwiej radzi sobie z wysiłkiem.

Aby trening przynosił efekty, trzeba skupić się na tym, aby był wykonywany prawidłowo i dokładnie. Nie spiesz się, znacznie lepsze efekty uzyskasz, gdy skupisz się na starannym wykonywaniu danego ćwiczenia. Jeśli masz wątpliwości, czy wszystko robisz prawidłowo, zapytaj się pracownika klubu lub innych, bardziej doświadczonych, klubowiczów.

Gdy decydujesz się na trening dzielony, zacznij od pracy nad większymi partiami mięśni, takimi jak plecy, brzuch czy też nogi, aby później przejść do ćwiczeń na mniejsze partie (biceps, triceps, barki).

Jeśli chcesz poćwiczyć z ciężarami, weź ze sobą osobę, która będzie Cię asekurować. Dzięki temu możesz liczyć nie tylko na pomoc w przypadku, gdyby ciężar okazał się zbyt duży – osoba asekurująca pomoże Ci zwrócić uwagę na ewentualne błędy popełniane w trakcie treningu.

Podczas ćwiczeń bardzo łatwo można się odwodnić. Dostarczaj swojemu organizmowi odpowiednią ilość płynów zarówno w trakcie, jak i po treningu, aby temu zapobiec.

O tym też często się zapomina. Rozciągnij się od razu po rozgrzewce oraz po zakończonym treningu. Nie rozciągając się Twoje ruchy są ograniczone, a mięśnie spięte, co nie pomaga w trakcie ćwiczeń. Pamiętając o rozciąganiu unikniesz zakwasów!