20

Kwietnia

2022

3 sposoby na owsiankę

3 sposoby na owsiankę
Udostępnij:

Owsianka to super pomysł na zdrowe i smaczne śniadanie lub kolację. Co więcej, w zależności od sposobu przygotowania czy dodanych składników jej smak może nas codziennie zaskakiwać. 

Owsianka jest bardzo zdrowa, gdyż owies jest źródłem białka, ale również zawiera korzystne aminokwasy. Porcja płatków owsianych ponadto zawiera witaminę B6 (odpowiedzialną za koncentrację, ale także zapobieganie występowania anemii), witaminę B1 i kwas pantotenowy (dobre na skórę, włosy i paznokcie, może również zapobiegać zmęczeniu). Ponadto owsianka jest świetnym źródłem błonnika, który reguluje pracę jelit oraz usprawnia proces trawienia. Owies zawiera też magnez i żelazo, ale także dostarcza nienasycone kwasy tłuszczowe. Tak naprawdę wspaniałych właściwości owsianki można by wymieniać, ale warto również pamiętać o walorach smakowych. Nie każdy jest fanem tego posiłku, ale sposobów na owsiankę jest tak wiele, że jest duża szansa znaleźć coś, co przypasuje nawet najbardziej wymagającym kubkom smakowym.

Przepisy na pyszną owsiankę + kaloryczność

Przepisy na pyszną owsiankę + kaloryczność

Nasza dietetyk przygotowała propozycje owsianek na trzy sposoby dla tych, którzy nie lubią nudy i monotonii w kuchni. Każdy z przepisów nie zajmie więcej niż 15-20 minut, dzięki czemu płatki owsiane można przygotować podczas na przykład szykowania się do pracy.

1. Owsianka z mrożonym bananem, pastą sezamową (tahini) i borówkami - 520 kcal

1. Owsianka z mrożonym bananem, pastą sezamową (tahini) i borówkami - 520 kcal

Składniki: 

  • płatki owsiane górskie 50 g 
  • mleko 2% 250 ml 
  • borówki amerykańskie 50 g 
  • tahini naturalne 15 g 
  • miód akacjowy 15 g 
  • banan 50 g 

Sposób przygotowania: 

Do garnka wlać mleko, miód, wsypać płatki owsiane i szczyptę soli. Gotować na wolnym ogniu około 15 minut, mieszając co jakiś czas, aby owsianka nie przywarła do garnka. Owsianka powinna być gęsta. Po uzyskaniu odpowiedniej konsystencji przełożyć owsiankę do miseczki posypać kawałkami mrożonego banana oraz borówkami. Na koniec polać pastą sezamową (tahini). 

2. Owsianka z malinami, migdałami i białą czekoladą - 563 kcal

2. Owsianka z malinami, migdałami i białą czekoladą - 563 kcal

Składniki: 

  • płatki owsiane górskie 70 g 
  • słodzik Erytrytol 10 g
  • maliny 70 g 
  • napój migdałowy 300 ml 
  • czekolada biała 20 g 
  • migdały płatki 20 g 

Sposób przygotowania: 

Do garnka wlać napój migdałowy, wsypać płatki owsiane, erytrytol i szczyptę soli. Po uzyskaniu odpowiedniej konsystencji przełożyć owsiankę do miseczki. Posypać świeżymi lub mrożonymi malinami, posiekaną białą czekoladą i płatkami migdałów.

3. Owsianka czekoladowa z truskawkami - 466 kcal

3. Owsianka czekoladowa z truskawkami - 466 kcal

Składniki: 

  • płatki owsiane górskie 60 g 
  • mleko łaciate 0,5 % 300 ml 
  • kakao 3 g 
  • miód akacjowy, nektarowy 25 g 
  • truskawki 60 g 
  • wiórki kokosowe 5 g

Sposób przygotowania: 

Do garnka wlać mleko, miód, wsypać kakao, płatki owsiane i szczyptę soli. Gotować na wolnym ogniu około 15 minut, mieszając co jakiś czas, aby owsianka nie przywarła do garnka. Owsianka powinna być gęsta. Po uzyskaniu odpowiedniej konsystencji przełożyć owsiankę do miseczki. Posypać kawałkami truskawek i wiórkami kokosowymi. 

Każdy z przepisów można również modyfikować wedle indywidualnych preferencji. Warto korzystać na przykład z sezonowych owoców. Te trzy pomysły na owsiankę idealnie sprawdzą się również do zabrania ze sobą do pracy.